Ocak 07, 2009

sergüzeşt

bir(i) savurur taşı;turuncu
uzun çok uzun gitmeye niyetli,geniş denizlerinin yolunu bellemiş ama dar sokaklardan meydanlara çıkma arzusuyla yanıp tutuşan O,sönmenin dinginliğine varamayan O,
''dar sokaklardaki tenhanın defiyle dans eden alüfteler gibi cilvesiyle yükseliyordu''
çok geçmeden açıktaydı karada bıraktığı sevüsüz kalabalığın tek başına kullanamadıkları göznuru elleri ise iki yana açık
don!,
kucak kucağa batan gemiler..
don!,
ayaz ayaz gemilere..
kalabalığın ortak rotası;ses
sesleri kavuşturan herbir çığlığın kontrolü dalgadaydı,hiçbir çığlık pişmanlığın tadını yaşamadı;
-dibe daha da dibe
göznuru ellere yüzen bedenler gökyüzüne çevirdikleri başları suya yatırdıkları sırtları;
-dibe daha da dibe
batan geminin hararetli dumanı avaz avaz o dar sokaklara savrulurken
geniş meydanların el emeği sandalları
ateşleri denizde
denizleri caddelerinde;
''fakirin flütüyle dans eden yılan gibi cilveyle salınarak yükseliyorlardı.''
cehennem:deniz
cennet:deniz
(zebani şehirde kimi derenin suyu durgun akardı,don.!)
torpilini sevdiğim karanlık sabah ağları bugün körfezdeki dalgın sudayım.beni al.


2 yorum:

ekim dedi ki...

...
Alın beni mor kuşaklı bir takaya götürün
İri gözlerimde keder
Kılıcımda hüzün
Satın beni satın beni
Rakı için.
...

yazıda anlatılan şeye dair de bi kaç şey demek isterim.
suskunluk. bence bu olmalı bu şiirde.

ve hatta buraya olsa da olur:
"-dibe daha da dibe
göznuru ellere yüzen bedenler gökyüzüne çevirdikleri başları suya yatırdıkları sırtları;"
kısmına.
neden burası? :
1. sırtüstü batmak. neden bunu tercih ettiniz anlamadım. evet karabasan sırtüstü yatarken gelir. belki bu kasdedilmiş olabilir.(-ki açık söyleyeyim hiç sanmıyorum böyle olduğunu). ki böyleyse anlaşılmıyor:)
ve bahsedilen şekilde ki batışı, daha dibe daha dibe batışı isteyen insanın yatışı sırtüstü olamaz. zira sırtüstü batılmaz.
dahagizli anlamınız vardıysa da söyleyin lüfen. kafamı taştan taşa vurayım

arz ı hal dedi ki...

''sevüsüz kalabalığın tek başına kullanamadıkları göznuru elleri ise iki yana açık''
....
.....
''göznuru ellere yüzen bedenler..''

''-dibe daha da dibe''

işte bunu diyen bağıran sevüsüz kalabalık.. ve nekadar çaresizce yüzsede bu kalabalığa bu beden..elleriyle ritm tutan,elleriyle bağıran bu kalabalığın umrunda olmaz nasıl battığı,nasıl çaresizce yüzmeye çalıştığı sadece kolları iki yana açık dalgacı beklerlerler dibe daha dibe diye bir ara gaz sesleriyle..
ve olan bedenin bi noktadan sonra ulaşamadan sadece battığı(zaten dimi denize düşen yılana sarılırdı.) karabasan olarak adlandıramasamda rüyamda hep sırt üstü,gökyüzünü göre göre batışım umutlandırır beni ne kadar caresiz olsamda..

''ve o yılan kalabalık değilde kısaca bir yürekli el çağırsaydı beni o zaman sırt üstü değil şeklimle boğulurdum,)''

umarım hislerimi biraz olsun tarif edebilmişimdir ki edemesemde sorun değil benim bu dünyamda el yok.)

ve cidden yorumunuz için teşekkür ederim,çünkü anlatamadığımı doğrulamak zor.)